Jaro je tady!

22.03.2011 20:16

V pondělí byl první jarní den a podle počasí se zdá, že jaro je skutečně tady. A ne jen podle počasí. Vypadá to, že v nejbližší době budeme muset navštívit našeho veterináře a koupit něco proti klíšťatům, Rita už jich nasbírala 5 do kožichu, z toho 3 už byla zakouslá a dopřávala si první letošní svačinku!

Jinak máme skoro odháráno a občas mi připadalo, že Rita si moc neuvědomuje, že jako "nevěsta" láká psí nápadníky a dost jí otravovalo mít je pořád za zadkem. Žádné hormony s ní moc necloumaly. Akorát byla na počátku trochu línější, všechno jí unavilo hrozně brzy a na prochajdě se loudala u mě, moc aktivní nebyla.

Kvůli hárání jsme byly nuceny odsunout lovecký výcvik, nicméně trénujeme pilně. Nakonec jsem na Ritu vyzrála, konečně aporty nosí až ke mě. Šlo jen o to najít tu správnou motivaci. Pamlsky sice fungují jako skvělé lákadlo na skvěle odvedenou práci, ale Rita často pouštěla aport v půlce cesty ke mě, jak se nemohla dočkat dobroty a chtěla mít volnou tlamku:)! Často trénujeme v lese a protože Ritulky největší zábavou je chytat rozkopnuté hromádky listí, tak to děláme za odměnu:)! To jí nutí doběhnout s aportíkem ke mě, aby si mohla zachytat.

Zlepšuje se soustředění, už vydrží "pracovat" déle a nenechat se rozptylovat, výborně dohledává i míček, který "nevoní", tak doufám, že se zvěří nebude problém. Konečně jsme také dopilovaly povel "K noze". Zvládáme ho teď 100% a máme z toho velkou radost! Na výcvik se chystáme až příští neděli, Rita stále voní, takže to nebudeme pokoušet:)!

Ritě je 10 měsíců a to znamená, že se nám blíží doba, kdy bychom rádi nechali Ritušku zrentgenovat, jsme moc zvědaví jak to dopadne! I když máme ještě nějaké ty dlouhé měsíce před touhle zkouškou zdraví našeho pejska, nemůžeme se dočkat výsledků! Máme za sebou to nejkrizovější období překotného růstu a nabírání svalové hmoty.

Doplněna sekce našeho taťky.